Başarılı bir düğün töreni gerçekleştirmek için önünüzde 10 etap var. Hazır mısınız? Harekete geçmeden önce önerilerinizi dikkatle okuyun. Hepsi mükemmel bir düğün yaşamanız için…
1. EN UYGUN GÜN
Belki de 3 yıldır birliktesiniz ve hayallerinizin prensi size evlenme teklifi etti. O günü ölümsüzleştirmek için elinizden geleni yapmaya kararlısınız. Ajandanızı aldığınız ve Eylül’ün 15’ine karar kıldınız. O gün, güneş parıl parıl parlarken düşleriniz gerçekleşecek. Ama aksi gibi en yakın arkadaşınız tam da o gün doktora tezini teslim edecek. Kuzenlerinizden biri dünyanın parasını ödemiş ve o hafta sonu tatile çıkıyor, üstelik belirlediğiniz bu tarihte uygun bir salon bulamıyorsunuz.
Öneri: Bütün dünyaya evleneceğiniz günü haber vermeden önce, mutlu gününüzde görmek istedikleriniz o sırada müsait olup olmadıklarını öğrenin ve o tarihlere göre gün alın. Sonra da gönül rahatlığıyla çevrenize haber verip davetiye bastırabilirsiniz.
2. KİMLER GELECEK?
Düğün için her birinizin ailesinden aynı sayıda davetli çağırmaya karar verdiniz. Ancak davetli listesinin hazırlamaya başladığınızda sorunlar ortaya çıktı. Bir baktınız ki, listedeki davetli sayısı ikiye katlanmış. İyi ama bu kadar insanı davet ederseniz düğün kaça mal olacak dersiniz?
Öneri: Nişanlınızın listesiyle sizin listenizi dengeleyin. Önemli olan ambians ise, arkadaşlarınıza ağırlık verin, anne ve babanızı ikna ederek tanımadığınız arkadaşlarını davet etmekten vazgeçmelerini sağlayabilirsiniz. Sonuç olarak bu sizin düğününüz.
3. SARAY MI, SALON MU?
Davetli listesini yaptınız; yaklaşık kaç kişi davet ettiğinizi biliyorsunuz. Sıra davet yerinin tespitine geldi. Önerilerinin ardı arkası kesilmeyecek tabi: Saraylar, bahçeler, tekneler ve salonlar. Önerilen bütün mekanları görmek için hafta sonunuzu feda etmek zorunda kalabilirsiniz. Her yeri ziyaret etmeye kalkıştığınızda da zaman geçiyor ve yavaş yavaş paniğe kapılıyorsunuz.
Öneri: İşe, düğününüzü yapmak istediğiniz bölgeyi belirlemekle başlayın. Konuyla ilgili yayınları bol bol izleyin. Broşür ve tanıtım belgesi isteyin. İnceleyin ve hoşunuza giden yerleri görmeye gidin.
4. İKRAM SORUNU
Artık düğününüzü nerede yapacağınızı biliyorsunuz. Kiraladığınız yeri işletenler size, firma ismi ile dolu bir “catering” listesi verebilirler. Siz de bunlardan seçtiğiniz düğün önerilerini, ne ikram ettiklerini ve maliyetlerini sorabilirsiniz. İkramın ne şekilde olacağına bir türlü karar veremediğiniz zaman, birkaç düzinelik bir öneri listesi ile karşı karşıya kalmanız ve tabi bu öneriler arasında kaybolmanız mümkün.
Öneri: Artık kimleri, nereye davet ettiğinizi biliyorsunuz. Bu yüzden davetlilerinize ne tür bir ikram yapacağınıza karar vermelisiniz. Kokteyl, açık büfe veya yemek. Yeter ki karar verin! Ondan sonra da birkaç firmayla görüşmeniz yeterli. En sonunda iki firmaya indirin seçimizi. İşte o zaman da nasıl çalıştıklarını bizzat davetlerini görerek inceleyin. İki firmadan birini seçerken, kaliteli ürünler ve içkiler/içecekler konusunda kesinlikle titizliği elden bırakmayın.
5. İÇKİLER
Kimi çiftler düğünlerinde kendi seçtikleri içkileri ikram etmek isterler. Siz de aynı fikirdesiniz… Bunu yakınlarınız da destekliyor, hatta içki siparişini üstlenenler de aralarında. Bu hiç de fena değil, her şey yolunda gider gibi görünüyor! Amcanız şampanyaları getirebileceğini, kuzeninizi de özel bağlantıları ile şarapları getirebileceğini söylüyor. Ancak düğüne az bir zaman kala, birdenbire beklenmedik sorunlar çıkıyor ortaya. Amcanızın arabası bozulmuş, otobüsle geliyor, kuzeninizin bağlantıları sandığınız kadar güçlü değilmiş… Şimdi ne olacak?
Öneri: Her türlü ihtimali önceden düşünerek önlem alın. Hiçbir şeyi son dakikaya bırakmayın. Ayrıca şarap ve şampanyaları servis yapılmadan önce 1 hafta dinlendirmeye alındıklarında daha lezzetli olacağını unutmayın.
6. MÜZİĞİN ÖNEMİ
Arkadaşınız süper bir DJ bildiğini söylüyor. Yıllardan beri düğün müzikleri yaparmış, üstelik mükemmel aletleri ve zengin bir arşivi varmış. Hemen Dj ‘e telefon ederek müzik konusunda istediklerinizi anlatıyorsunuz. Ama düğün gecesi geldiğinde büyük bir sürprizle karşılaşıyorsunuz: Müzik başladığında istediklerinizi anlamadığını, çalan parçaların istediklerinize hiç uymadığını fark ediyorsunuz.
Öneri: Nasıl yaparsanız yapın ama mutlaka düğün gecesinin ambiyansını yaratacak doğru insanı bulun. Gerekiyorsa istediğiniz parçaların listesini verin.
7. ARAÇ KİRALARKEN
O gün bir kraliçe gibi muhteşem bir arabanın arka koltuğuna kurulacaksınız… Düşlerinizi süsleyen bir araba… Büyük bir şirketten o gün için istediğiniz aracı kiralıyorsunuz. Ama düğüne giderken araba yolda homurdanmaya başlıyor ve gitmemekte inat ediyor.
Öneri: Kiraladığınız arabanın sadece görünümüne kanmayın. Aynı zamanda çok iyi bakım gördüğünden de emin olmalısınız. Güvenilir bir şirketle anlaşmanızda fayda var.
8. DEKORATİF SÜSLER
Aklınıza bir dekoratörle anlaşmak geldi, ama bedelini öğrenince vazgeçtiniz. Salon sahibi bu işi de üstlenebileceğini söyledi, makul bir fiyat da veriyor. Düşünüp taşındınız ve bu işi kendiniz yapmaya karar verdiniz. Biraz beceri, biraz da yaratıcılıkla büfeleri çiçeklerle çerçeveleyip, masalara çiçek ve mum koyarak ambiyans yaratabilirsiniz. Ancak son günlerde öyle bir telaş içindesiniz ki, bu iş aceleye geldi ve düşündüklerinizi gerçekleştiremediniz.
Öneri: Burada önemli olan organizasyon. Ne yapacağınıza karar verdikten sonra yakın dostlarınız arasında iş bölümü yapın. Biri büfe kenarlarını, Diğeri masaya konacak çiçekleri, bir başkası da şamdanları masaya yerleştirmeyi üstlensin. Siz olmazsanız da çok kısa zamanda bu iş olur.
9. OTURMA DÜZENİNDE DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER…
Düğün gecesinin sofra düzeninde protokol bellidir. Yeni evli çiftin oturacağı sofrada iki tarafında ebeveynleriyle şahitleri yer alır. Yani yeni evliler(2), gelinin ebeveynleri (2), damadın ebeveynleri (2), hayatta iseler büyükanne ve babaları (4 diyelim) şahitler ve eşleri (4), toplam 14 kişi. Yani 12 kişilik masaya 14 kişi oturacaksınız. İşte bütün mesele bu!
Öneri: Protokol, eskisi gibi kesin kurallara bağlı değil. Pekala yeni evli çift ile şahitlerini bir masaya, ebeveynlerinin bir başka masaya oturtabilirsiniz. Davetlileri ise kendilerine gösterilen masaya diledikleri gibi yerleşebilirler. Sadece herkesin rahatça eğlenebilmesi için sıkışıklık yaratmamaya dikkat etmek yeterli.